گزارش سفیر هراز از نمایشگاه خودرو در آمل؛

نگاهی به ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و خدمات پس از فروش

تاریخ انتشار : شنبه - ۰۴ / آذر / ۱۳۹۶
Share/Save/Bookmark
نمایندگان و کارشناسان ایران خودرو اعتقاد دارند «خودروهای داخلی» محصول اقتصاد و فضای کسب‌و‌کار کشور است و به‌عبارت بهتر، در این فضا محصولات خوبی را ارائه می‌دهند.
نگاهی به ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و خدمات پس از فروش
 

به گزارش سفیر هراز، صنعت خودرو سازی در هر کشوری جزء صنعت مادر محسوب می‌شود که نه تنها در توسعه اقتصادی، بلکه در اشتغال‌زایی نقش مهمی ‌را ایفا می‌کند.

جوجگی صنعت خودروسازی کشور در مقابل قدرت ملی "ما می‌توانیم"

این صنعت علی‌رغم وجود استعدادهای فراوان از حیث فنی در کشورمان نتوانست دهه‌های خوبی را سپری کند و سهم قابل توجهی در بازار جهانی داشته باشد، که این امر باعث تاخت و تازهای صنایع خودرو‌سازی جهان در ایران و واردآوردن زیان‌های به صنعت خودروسازی کشورمان شده است.

کیفیت خودرو همواره در ایران مورد انتقاد مشتریان و کارشناسان بوده و اگرچه نزدیک به نیم قرن از عمر خودروسازی کشور می‌گذرد، اما غول‌های جاده نتوانسته‌اند کارنامه مناسبی را در حوزه کیفی به مردم‌مان ارائه دهند.

مصرف تولیدات داخلی باید در کنار تقویت کیفی محصولات ترویج شود

این در شرایطی است که نمایندگان و کارشناسان ایران خودرو اعتقاد دارند «خودروهای داخلی» محصول اقتصاد و فضای کسب‌و‌کار کشور است و به‌عبارت بهتر، در این فضا محصولات خوبی را ارائه می‌دهند.

بهمن پهلوان زاده مدیر یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو در آمل از شروع فعالیت‌هایش گفت و تصریح کرد: 30 سال در کار خودرو بودم می‌خواستم کارایی به‌روزتری داشته باشم به‌همین خاطر در سال 93 به‌فکر گرفتن نمایندگی ماشین برای فعالیت‌هایم افتادم که با توجه به تحقیقی که کردم متوجه شدم که درمیان خودرو سازی‌های کشور، ایران خودرو جایگاهی خوبی دارد.

ارزان داخلی در مقابل گران خارجی

وی به قیمت مناسب ماشین‌های داخلی اشاره کرد و گفت: ماشین‌های خارجی با کیفیت مناسب قیمت بسیار بالایی دارند در حالی که می‌توان با قیمت پایین‌تر ماشین‌های با کیفیت مطلوب داخلی بدست آورد، ماشینی که با هزینه کم‌تر می‌تواند آرامش خاطر بوجود آورند و با مشکل کم‌تری مواجهه شوند.

مدیر نمایندگی ایران خودرو از ظرفیت‌ 200 ماشین آماده به فروش در نمایندگی‌اش خبر داد و گفت: ‌رتبه یک وزارت صنایع، رتبه یک فروش در استان مازندران، گلستان و گیلان، دارای رضایت‌مندی بالای 80 درصد از مشتریان و جزء معدود نمایندگی در آمل هستیم که 90 درصد قطعات ماشین را داریم.

وی فضای نمایشگاه را برای خریداران خودرو مناسب دانست و افزود: ماشین‌های جدید با قیمت‌های مناسب در معرض فروش عموم مردم قرار گرفته است که از صنایع خودرو سازی داخلی هستند.

مزیت‌های کشورمان برای صنعت خودروسازی

ایمان هادی زاده کارشناس مکانیک، مهندس فنی ایران خودرو و کارشناس روزنامه ابتکار و دنیای ماشین درباره مزیت‌های ایران خودرو اظهار کرد: سعی کردیم تمام امکانات را به‌روز رسانی کنیم و از ابزار و تجهیزات عیب‌یاب تازه استفاده کنیم، فضا، مساحت داخلی زیاد در نمایندگی از حسن‌های این نمایندگی است، بازدید فصلی، خدمات تنظیم موتور، بازدید قبل از سفر برای مشتری که همگی به صورت رایگان انجام می‌شود از خدمات نمایندگی ایران خودرو است.

وی هدف ایران خودرو را توسعه و به‌روز شدن علم مکانیک از دنیای خودروسازی خواند و تصریح کرد: سعی شده از ابزارآلات و تجهیزات مناسب در ساخت خودرو استفاده شود که بسیار موفقیت‌آمیز بوده و نسبت به قبل پیشرفت آن جهش خوبی داشته است.

این مدرس دانشگاه از ضرورت استفاده از محصولات داخلی در سال اقتصاد مقاومتی گفت و متذکر شد: استفاده از محصولات داخلی باعث اشتغال‌زایی و افزایش بازده بنگاه‌های اقتصادی می‌شود که سهم صنعت خودرو سازی در جذب اشتغال غیر قابل انکار است.

وی جلوگیری هزینه‌های بی‌رویه با خرید خودرو‌های داخلی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: در دهه‌های قبل شاهد مشکلاتی در خودرو‌های داخلی بودیم که با تجهیز کردن این خودرو‌ها به استاندارهای جهانی توانستیم پیشرفت قابل توجهی در کیفیت داشته باشیم.

فروش خودروی داخلی افتخار ماست

علی رهنمازاده مدیر یکی دیگر از نمایندگی ایران خودرو از شروع فعالیتش برای نمایندگی گفت و تصریح کرد: سال 80 در فکر راه‌اندازی نمایندگی ماشین بودم و برایم تولیدات داخلی اهمیت زیادی داشت به‌همین خاطر سعی کردم نمایندگی ایران خودرو را بگیرم و موفق شدم اواخر همان سال رسماً نمایندگی را افتتاح کنم.

وی از 10 سال برتر شدن در کشور در بخش ارائه خدمات گفت و افزود: رتبه یک کشور از صنایع ارزیابی، تنها نمایندگی گیربکسی اتوماتیک، کپچر،سوزوکی و خدمات آن، البته پایلوت تندر نود در آمل نیز محسوب می‌شویم.

رهنمازاده موفقیتش را مدیون کارمداوم و سخت کوشی دانست و خاطر نشان کرد: کیفیت خوب با قیمت مناسب نسبت به محصولات خارجی باعث شده تا در این چند ماه اول سال حدود 400 خودرو به فروش برسانیم.

وی از بازدید خودروهای نوین این نمایشگاه خبر داد و گفت: محصولات جدید، خودرو‌هایی که در نمایشگاه‌های ماشین در دسترس نیست و به‌سختی می‌توان آن را خرید، در این نمایشگاه به راحتی قابل دسترس است.

درسال‌های گذشته به‌دلیل تزریق منابع مختلف مالی و ارزان قیمت از بخش‌های مختلف در صنعت خودرو سازی، تولید کنندگان بیشتر به دنبال ارتقای کمیت تولیدات داخلی به جای ارتقای کیفیت محصولات خود بوده‌اند.

در پایان باید گفت همراه با تشویق مردم به استفاده از کالاهای تولید داخل، باید تولیدکنندگان داخلی نیز در ارتقاء کیفیت محصولات و کاهش قیمت‌ها قدم‌های جدی بردارند.

 

 


 

 

کد مطلب: MTYzNjE4
 
 
کیمیا سامانه