یادداشتی به بهانه روز روابط عمومی/ عباس اقوامی

روابط عمومی‌ها پناهگاه مردم در مقابل بی عدالتی‌ها

تاریخ انتشار : پنجشنبه - ۲۶ / اردیبهشت / ۱۳۹۸
Share/Save/Bookmark
روابط عمومی بعنوان پناهگاه مردم و کارکنان در مقابل بی عدالتی و نارسایی‌ها وتبعیض‌ها به عنوان مجری و مدافع حقوق شهروندی حساب می آید
روابط عمومی‌ها پناهگاه مردم در مقابل بی عدالتی‌ها
 

به گزارش سفیر هراز، مدیران خود را با آرایش جنگی سازنده و موثر ارتباطی با جامعه درحوزه روابط عمومی هماهنگ کنند دانستن حق مردم است و از شعار دادن پرهیز شود اساس امروز جامعه تزریق روحیه امید به دست آوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی این موهبت الهی است.
 

با عنایت به گستردگی وظایف روابط عمومی‌ها، کمتر مدیری پیدا می‌شود تا از اهمیت نقش روابط عمومی در رشد و توسعه سازمان و جامعه مطلع نباشد.

 

 روابط عمومی‌ها به عنوان یک اولویت اثر گذار در جامعه نقش تعیین کننده دارند و تصور این که روابط عمومی‌ها تبلیغات چی سازمان هستند و وظیفه نمایان نمودن مسئولان محل خدمتشان را دارند اشتباه محض بوده و باید از اذهان چنین تصوری را پاک کرد اگر سازمان، نهادها و کلیه دستگاه‌های اجرایی و جامعه روابط عمومی نداشته باشند بدون شک به انحراف کشیده می‌شوند.

 

تمامی مسولان باید به این باور برسند روابط عمومی‌ها، روابط عمومی مدیریت نیستند بلکه مدیران روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان و جامعه هستند و دفتر کار مدیران روابط عمومی بعنوان پناهگاه مردم و کارکنان در مقابل بی عدالتی و نارسایی‌ها وتبعیض‌ها به عنوان مجری و مدافع حقوق شهروندی حساب می آید

 

اگر روابط عمومی‌ها وظایفشان را به درستی انجام دهند و در رسیدگی به شکایات مخاطبان از مدیران شفافیت را در عمل بخواهند هیچ مدیری حقوق نجومی نخواهد گرفت بذل و بخشش و ریخت و پاش از بیت المال و بی عدالتی نخواهیم داشت.

 

روابط عمومی‌ها نصیحت الملوک جامعه نیستند بلکه اولویت مهم سازمان اداری کشور و دولت محسوب می‌شوند چرا که آنان در سطح کشور، جدای از نقش اثر بخش در محل خدمت خود، در مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز نقش اساسی دارند، ازاین رو ظرفیت ها و قابلیت هایی که روابط عمومی ها در عرصه های مختلف ازجمله مدیریت کشور و نظام اداری و مشارکت دادن مردم در تصمیم گیری، قانون گذاری، سیاست گذاری، اجرای قوانین و اداره کشور دارند باید جدی گرفته و مدیریت شود.

 

در شرایط امروزی جامعه مدیران روابط عمومی ها با آرایش جنگی باید به ارتباطات انسانی و کلامی، ذوق و شوق شغلی در کار، قدرت کافی، نشاط پایان ناپذیر وتسلط برکار، عطش سیری ناپذیر به کسب اطلاعات جدید و به روز، فصاحت و بلاغت در کلام، قدرت نوشتاری و گفتاری، دارا بودن اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیری در سخت ترین شرایط ، خودکار در کارها بطوریکه منتظر هیچ دستوری نباشد.

 

دارا بودن قدرت تجزیه و تحلیل صحیح محیط های کاری، برچارچوب و ضوابط درونی و بیرونی سازمان خود احاطه کامل داشته باشد، دارای دانش تخصصی روابط عمومی و یا دوره‌های آن را به صورت عملی گذرانده باشد.

 

تسلط به تکنیک‌های ناب روابط عمومی در عصر دیجیتال‌، دارا بودن فنون تشویق و ترغیب به کار‌، آشنایی دقیق و عملیاتی با قدرت رسانه و نقش بی بدیل آن در تحول آفرینی لحظه‌ای در جامعه، تسلط بر دانش اطلاعات و سازماندهی اطلاعات دریافتی در موعد مقرر، توانایی حل مشکلات در کمترین زمان ممکن با در نظر گرفتن شرایط سازمان ،ایمان قاطع به تاثیرگذاری حرفه روابط عمومی در علم و عمل، احساس مسئولیت نسبت به مخاطبان درون سازمانی و بیرون سازمانی و همه مخاطبانی که باسازمان در ارتباطند، صبر و شکیبایی و پرهیز از تصمیمات زود هنگام، پرهیز اکید از دروغ، فریب، ریا، تزویر که نتیجه کاملاً معکوس و مخرب و ویرانگر را برای سازمان به دنبال خوهد داشت.

 

التزام عملی به راستی، درستی وصداقت در کارها ، شناخت جایگاه بسیار رفیع روابط عمومی در سازمان و عمل به آن بطوریکه باعث ایجاد احترام واقعی سایر بخش ها به آن شود، ارتقاء جایگاه روابط عمومی در سازمان، بطوریکه هیچ جلسه ای بدون حضور روابط عمومی تشکیل شود، احترام به تمامی شخصیت ها و گروه ها و لحاظ دانستن شرایط کاری آنها ،پویایی درونی بطوریکه مسئول روابط عمومی دارای بیشترین مطالعه بوده و همواره به عنوان اولین فرد دارای اطلاعات تازه و بکر در مجموعه کاری خود باشد.

در سخت‌ترین زمان‌ها خود ر ا نبازد و در آن لحظات هم به فکر پویایی سازمان خود باش ، تمامی فکر، انگیزه، دانش و اطلاعات خود را برای ارتقاء جایگاه سازمان در هر حالتی بکار بگیرد.


عباس اقوامی آملی/

 


 

 

کد مطلب: MTY2ODEy
 
 
کیمیا سامانه