با این ۷ کار روزمره به راحتی وزن کم کنید

تاریخ انتشار : سه شنبه - ۲۴ / بهمن / ۱۳۹۶
Share/Save/Bookmark
از یاد نبرید قبل از انجام کار‌های سخت‌تر میزان قدرت عضلانی خود را نیز در نظر داشته باشید. برای انجام برخی از کار‌های سخت در خانه سعی کنید در هر ۵ دقیقه کار کمی استراحت کنید تا به بدن‌تان فشار نیاید، البته استراحت کردن شما نباید با مصرف مواد غذایی به ویژه انواع کیک و کلوچه همراه باشد؛ چرا که این گونه مواد سرشار از کالری هستند.
 

به گزارش سفیر هراز، همه ما می‌دانیم که ورزش نه تنها برای سلامتی جسمی بلکه برای سلامت روحی نیز مفید است. این کار باعث افزایش طول عمر اشخاصی که به صورت مرتب ورزش می‌کنند نیز می‌شود. با این حال در زندگی گا‌ها مشکلاتی وجود دارد که به شما اجازه نمی‌دهد تا با استفاده از ورزش کردن کالری جمع شده داخل بدنتان را بسوزانید و با این روش موثر به کاهش وزن بپردازید. اما شما با استفاده از برخی از کار‌های روزمره می‌توانید بدون هیچ مشکلی کالری اضافی بدنتان را بسوزانید. جالب است بدانید که برخی از فعالیت‌های عادی روزمره می‌توانند در هر ۳۰ دقیقه بیش از ۲۰۰ کالری انباشته شده در بدنتان را بسوزانند.

 
 
۷ فعالیت روزانه برای سوزاندن کالری اضافی بدن
 
 
در ادامه این مطلب لیستی تهیه شده بر اساس شخصی با وزنی حدود ۷۰ کیلو گرم است، که شما با پیروی از آن می‌توانید کالری اضافی بدن‌تان را با استفاده از فعالیت‌های روزمره بسوزانید. اگر وزن شما کمتر از این مقدار (۷۰ کیلو گرم) است، نیازی نیست بیش از اندازه فعالیتی که در ادامه به آن می‌پردازیم تحرک داشته باشید، اما اگر وزن‌تان از وزن پیشنهادی (۷۰ کیلوگرم) بیشتر است، لاجرم باید فعالیت‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید را بیشتر کنید.
 
تمیز کردن خانه روشی برای کالری سوزی

اگر چه بسیار وسوسه انگیز است که روی دو زانو بنشینید و با دقت تمام کف خانه را به یک تکه پارچه مرطوب خوب تمیز کنید. این کار علاوه بر اینکه کف خانه شما را برق می‌اندازد، همچنین باعث می‌شود تا شما با استفاده از این روش حداقل ۳۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. البته شما با کمی ابتکار و تصمیم گیری می‌توانید این فعالیت را تقویت کنید تا کالری بیشتری در یک ساعت بسوزانید. از یاد نبرید قبل از انجام کار‌های سخت‌تر میزان قدرت عضلانی خود را نیز در نظر داشته باشید. برای انجام برخی از کار‌های سخت در خانه سعی کنید در هر ۵ دقیقه کار کمی استراحت کنید تا به بدن‌تان فشار نیاید، البته استراحت کردن شما نباید با مصرف مواد غذایی به ویژه انواع کیک و کلوچه همراه باشد؛ چرا که این گونه مواد سرشار از کالری هستند. توجه داشته باشید در هنگام جابه‌جایی وسایل منزل حتما از یک شخص دیگر کمک بگیرید؛ چرا که گا‌ها دیده شده است که افرادی پس از جابه‌جایی برخی از وسایل منزل با مشکلات جسمی از جمله کمر درد و گردن درد روبه‌رو می‌شوند.
 
 
با این ۷ کار روزمره بیش از ۲۰۰ کالری بسوزانید
 

خرید کردن روشی موثر برای کالری سوزی

اگر شما از آن دست از افرادی هستید که حداقل هفته‌ای یک بار را برای خرید اختصای می‌دهید یک فرصت ایده آل برای کاهش وزن دارید و آن هم این است که این کار را در طول هفته به چندین بار خرید کردن تبدیل کنید. اگر به طور مثال شما در هر بار خرید کردن یک ساعت وقت صرف کنید، به عبارتی حدود ۲۶۰ کالری می‌سوزانید. این مورد را نیز در نظر داشته باشید؛ وقتی شما یک کیسه پر از مواد غذایی با انواع قوطی‌ها را با دست حمل کنید، بیش از این مقدار کالری خواهید سوزاند. از یاد نبرید تند قدم زدن و بالا بردن زمان پیاده روی برای خرید نیز گزینه بسیار مناسبی برای کم کردن کالری اضافی بدن شما است. دقت داشته باشید که در هنگام بلند کردن وسایل خرید شده به خودتان بیش از اندازه مجاز فشار نیاورید و توصیه‌های ایمنی برای بلند کردن اجسام را به خوبی رعایت کنید تا دچار مشکلات حاصل از بلند کردن اجسام سنگین نشوید. نحوه حمل وسایل نیز می‌تواند در پاره‌ای از اوقات دردسر ساز باشند. با رعایت نکات ایمنی به راحتی می‌توانید علاوه بر اینکه از خرید خود لذت می‌برید، وزن نیز کم کنید. نفس کشیدن از راه بینی نیز یک توصیه بهداشتی مهم است. با این شرایط اکسیژن بهتر و سالم‌تری وارد شش‌های شما می‌شود. این امر به تنهایی می‌تواند سوخت و ساز بدنتان را بالا ببرد. بالا رفتن سوخت ساز بدن راهی است برای سوزاندن کالری اضافی بدن است.

غذا دادن به بچه‌ها و حمام کردن شان روشی جذاب برای کالری سوزی

بچه‌ها با توجه به انرژی بالایی که دارند به راحتی می‌توانند باعث کاهش وزن و سوزاندن کالری‌های اضافی بدن‌تان شوند. در کل رسیدگی به امورات بچه‌ها از جمله، غذا دادن و حمام کردن آن‌ها در هر ساعت می‌تواند ۲۶۰ کالری از بدن‌تان را بسوزاند. شما می‌توانید بچه‌های تان را روی صندلی بنشانید و خودتان به صورت ایستاده به آن‌ها غذا دهید. این کار می‌تواند کالری بشتر از شما بسوزاند. البته درست ایستادن و فشار نیاورن به کمر و گردن در هنگام غذا داد یک اصل است که باید رعایت شود تا این کار به مرور زمان باعث آسیب‌دیدگی شما نشود. انجام دادن برخی از کار‌های اضافی مثل بازی کردن با کودکان در هنگام غذا دادن نیز راهی است که به وسیله آن بتوانید کالری بیشتری بسوزانید. حمام کردن بچه با توجه به هیجانی که آن‌ها در هنگام حمام کردن دارند، می‌تواند گزینه مناسبی برای کالری سوزی شما باشد. فقط در هنگام حمام کردن جوانب احتیاط را رعایت کنید تا در فضای خیس و لغزنده حمام دچار حادثه نشوید.

بازی کردن با بچه‌ها روشی لذت بخش و سرگرم کننده برای سوزاند کالری

بازی کردن با بچه‌ها شاید یکی از لذت بخش‌ترین کار‌های برای سوزاندن کالری باشد از آنجایی که بچه‌ها از بازی کردن خسته نمی‌شوند گزینه بسیار مناسب برای بازی کردن خود بچه‌ها هستند در چنین شرایطی احتیاط کنید تا در هنگام بازی به کودکان آسیبی وارد نشود. جایزه بازی کرد با کودکان علاوه بر لذت خاصی که دارد می‌تواند تا ۳۰۰ کالری از بدن تان را نیز بسوزاند. معمولا مهمانی‌های خانوادگی بهترین گزینه برای بازی کردن با کودکان است به ویژ ه. اگر تعداشان زیاد باشد. به طور مثال ۳۰ دقیقه بازی مارکوپولو با کودکان می‌تواند تا ۴۰۰ کالری از شما کم کند. این نوع کم کردن کالری بدن زیاد به چشم نمی‌آید چرا که لذت و هیجان بازی با بچه‌ها اجازه خستگی به شما نمی‌دهد برای همین منظور استفاده از این روش بسیار توصیه می‌شود.

قدم زدن در پارک زیباترین روش برای سوزاند کالری

همان طور که می‌دانید پیاده روی در هوای سالم برای سلامتی شما بسیار مفید است شاید برای شما تعجب آور باشد که یک ساعت پیاده روی به چه میزان می‌تواند کالری بدنتان را بسوزاند. جالب است که بدانید شما در حالت عادی می‌توانید در هر یک ساعت ۳.۵ مایل (۵۶۳۱ متر) پیاده روی کنید این مقدار پیاده روی می‌تواند ۳۰۰ کالری از بدنتان را به راحتی بسوزاند. اگر بتوانید در هنگام پیاده روی در پارک کمی سرعت تان را افزایش دهید میزان سوختن کالری بدن به ۴۸۰ کالری در یک ساعت نیز می‌رسد. یکی از راه‌های قدم زدن این است که شما بین محل کار و ماشین خود فاصله بیاندازید تا روزانه مجبور شوید مسافتی را پیاده روی کنید البته اگر برای شما مقدور است مسیر خانه تا محل کارتان را پیاده بروید. بیاد داشته باشید نفس کشیدن عمیق و طولانی از راه بینی در هنگام پیاده روی بسیار توصیه می‌شود. همچنین استفاده از کفش مناسب برای تضمین سلامت پا در هنگام پیاده روی امری بسیار ضروری و گا‌ها حیاتی برای پا هایتان است.

بسته بندی و جابجایی وسایل منزل راهی برای سوزاندن کالری بدن

همان طور که همه ما می‌دانیم جابجایی وسایل منزل و رفتن به یک خانه جدید به طور مدام بسیار آزار دهنده است. اما از یاد نبرید جابجایی وسایل منزل هم، چون مبلمان و تخت خواب ودیگر وسایل ریز و درشت منزل می‌تواند راهی بسیار خوب برای کاهش وزن و سوزاندن کالری اضافی بدن باشد. اگر شما به مدت ۳۰ دقیقه در جابجایی مبلمان تلاش کنید تقریبا ۲۲۳ کالری می‌سوزانید. البته بارگیری جعبه‌های سنگین به صورت مدام در نیم ساعت می‌تواند باعث سوختن ۲۶۰ کالری شود. لزومی ندارد در هنگام جابجایی وسایل منزل به خودتان فشار بیاورید بالا پایین رفت از راه پله‌ها حتی با دست خالی نیز می‌تواند باعث کالری سوزی شود. توجه داشته باشید که وقتی قصد جابجایی وسایل منزل را دارید اصول ایمنی در حمل بار‌ها را حتما رعایت کنید تا بتوانید شب آرامی را در پیش داشته باشید، حتی دست به دست کردن وسایل منزل در هنگام جابجایی آن‌ها می‌تواند کالری قابل توجه از شما را بسوزاند.

رنگ زدن خانه کاری زیبا برای سوزاندن کالری بدن

نوع سوزاند کالری در رنگ کردن ساختمان بسیار متفاوت است چرا که نمای داخلی یک ساختمان از پایه‌های چوبی، دیوار، سقف و دیگر موارد تشکیل شده است که هر کدام‎شان بنا به نوع ترکیب شان با سختی‌های متفاوتی برای رنگ کردن همراه هستند. اما صرف نظر از مواردی که عنوان شد به طور میانگین هر یک ساعت نقاشی کردن در ساختمان می‌تواند تا ۳۵۰ کالری را بسوزاند. از یاد نبرید رنگ زدن یک نرده آهنی دم دست بسیار آسانتر از رنگ زدن سقف ساختمان با استفاده از یک نردبام لرزان است.

شاید جالب باشد که بدانید برخی از کار‌ها هم، چون شستن ماشین، باغبانی کردن و حتی زدن چمن حیات خانه نیز می‌تواند به نوبه خود کالری سوزی خوبی داشته باشد فقط توجه داشته باشید اگر قصد سوزاندن کالری با این روش‌ها را دارید قبل از هر کاری اصول ایمنی را رعایت کنید و بیش از توان از خودتان کار نکشید یک نکته بسیار مهم در هنگام کار‌های رزمره این است که از هرزه خوری‌های بین کار به شدت پرهیز کنید گا‌ها یک تکه کیک صد گرمی می‌تواند تمام کالری را که به زحمت سوزانده اید را به بدنتان باز گرداند.

 


 

 

کد مطلب: MTY0OTQ2
 
 
کیمیا سامانه